indienrose.blogg.se

Madurai

Publicerad 2013-01-30 18:01:00 i Allmänt

Har varit i Meenakshi Amman Tempel två gånger idag. Först på en guidad tur med Ravi. Han berättade väldigt ingående om historien och ritualerna som är många och komplicerade. Efter att ha intagit middagen på ett väldigt inhemskt ställe , har jag varit på en tempel ritual. Mycket musik och rök! Givande dag. Namaste.

Utkast: Jan. 29, 2013

Publicerad 2013-01-29 19:47:00 i Allmänt

Sitter i en stor härlig säng med rena lakan i Madurai. Tog bussen från Varkala kl 12 till Trivandrum. Därefter tog jag mig till stationen och upptäckte att min mobil var borta,antagligen försvann den på bussen som var alldeles full. Tog mig till ett internetcafe och mailade nära och kära. Vidare till tåget. 8timmars resa. Jag träffade en jättetrevlig tandläkarproffessor. Halvsov kanske en timme och kom till Madurai kl 23. Tog en rickshaw. Det visade sig att killen inte hade en aning om någonting dessutom var han full. Vi for omkring på gatorna bland kossor och sopor. När han äntligen hittade hotellet fick jag ett skamligt förslag istället för betalning. Vilken dag. But be happy dont worry. Godnatt

Äntligen

Publicerad 2013-01-24 11:10:00 i Allmänt

Tack vare min underbare son Jesper lyckades jag nu komma in på bloggen igen. Har varit på disco. Jag och 15 indier stående i ett hörn , en indisk familj med barn samt 2 flummiga européer . Jag dansade med mamman! Har haft yoga för nybörjare. Dagens lunch- 2 cappuccino! Maten är annars fantastisk. Kör med vegetarisk och en Jamacian ginger beer

Banankaka

Publicerad 2013-01-15 09:58:00 i

I söndags var vi och fikade på Jonny Cool. Den mest fantastiska banantofukaka jag ätit. Jag vet- jag har syndat. Men det var verkligen värt det.
Annars är det chai te , vegetariskt och fantastiska fruktdrycker som gäller. Namaste

Hari och hans nya gäng.

Publicerad 2013-01-12 15:45:53 i

Det flyttar in och ut roliga människor hos Hari hela tiden. En kväll var vi hemma hos en Indisk dam som lagade helt fantastisk mat till oss. Vi åt med fingrarna med maten serverad på bananblad. Jag yogar så att fästena ryker. Imorrn ska jag upp kl 04.45 för att gå på nån yogalärarsermoni. Något med eld. Livet är väldigt enkelt, mysigt och kravlöst. Namaste.

Utflykter

Publicerad 2013-01-09 15:18:31 i

Till Trivandrum med yogavännerna. Bl.a. Swani och Madu. Ett ungt Indiskt par som lärde oss mycket om den Indiska mytologin. Vi besökte det zoo där författaren till filmen Pi hämtat inspiration. Besökte Trivandrums finaste restaurang. En lutande coffeshop. Kovallam beach och ett tempel. Full action. Ikväll yogar vi till levande sitamusik.

Hari och hans gäng

Publicerad 2013-01-05 14:41:12 i

Hari är min nya yogaguru. Vi yogar i 30 graders värme ca 2 Tim 2 gånger om dan. Kommer att kunna jobba på cirkus sen. Fick hålla i en nybörjargrupp igår. Äter stekta potatis,lök,paprika och ägg till frukost. Kryddar med en rödbets,morots juice. Lunch blir fruktsallad och te. Detta hade aldrig mina väninnor klarat. Kryddig god vegetarisk mat på kvällen. Flyttar imorgon in till Haris place 6 dagar.

Indien

Publicerad 2013-01-03 07:28:48 i

Familjen överraskade o uppgraderade flyget. Sippade go champange hela vägen till Dubai. 3 rätters på vit linneduk och säng . Prata om kontraster. Bor nu i en liten stuga där elen försvinner hela tiden, men helt ok. Efter 24 Tim utan sömn höll Harald ett skönt yogapass.en god Indisk middag och sen i säng. Men sova- nej. Strömmen gick och allt blev varmt och beckmörkt. Några vet vad det betyder. Övervägde att boka om flyget. Uppe med tuppen . Yoga kl7-10. Sitter nu på ABBA och äter en god frukost . En riktigt varm kram Rose