indienrose.blogg.se

Merry Christmas!

Publicerad 2013-12-25 15:16:28 i Allmänt

Många sköna slappa dagar här i Varkala. Träffar nya intressanta människor hela tiden. De kommer och åker. Här är väldigt varmt och lite turister. Folket kämpar verkligen för att få ihop till mat o hyra. Vissa dagar får de inte in en enda rupier.
Jag spenderar dagarna med yoga på morgonen på stranden sen en grön hälsodrink på mitt favoritställe Sun Rise. Kaffe och gröt på det. Tar ett par timmar. Pratar med Vidjey , (hovmästaren )om Indien hur och varför det funkar som det gör. Han är även mycket insatt i den indiska filosofin som jag gillar.
Sen en tur till Mac. Juveleraren och hans bror Altaf som jag träffade förra gången. Brukar dricka en chai där.
Eventuellt blir det sen en timme på stranden. Ca 28 grader, höga vågor och lite människor. Promenad på detta och kanske en Biryani till lunch.
Julafton blev verkligen annorlunda .
Började med yoga och frukost. Hem o duscha och sen började min julklappsrunda. Jag hade massa saker med mig hemifrån. Riktigt kul att vara tomte. På eftermiddagen hade Mac lyckats få tag i en flaska gott vin. Middag på kvällen med Haris yogagäng. Skypade med familjen. Riktigt mysigt. Inte alltid tekniken funkar här. Därefter lite live music och party. Eftersom någon klippte kabeln till musiken så fick vi sluta halv 2. Helt ok. Saker är inte som hemma! Rask promenad hem och har sovit som en stock i min stenhårda säng. Inga kryp på rummet. Underbar dag!!!!

Kommentarer

Postat av: Annelie Rix

Publicerad 2014-01-06 14:12:30

Hej Rosa och god fortsättning på det nya året!
Har just suttit och läst om alla dina upplevelser. Det låter verkligen fantastiskt allt vad du gör och får vara med om.
Hoppas du inte glömmer bort dina gamla yogaelever utan kommer tillbaka igen nån gång och fortsätter med kurserna. Ha de jättebra!
Kram
Annelie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela