indienrose.blogg.se

Pink city

Publicerad 2013-11-15 04:28:53 i Allmänt

Då sitter jag här i sängen med en rosa filt över mig. Det är lite kallare i Jaipur. Typ en svensk sommar. Igår hyrde jag en jättegullig taxichaufför som körde runt mig hela dan. Har sett en massa fina tempel. Målade elefanter och kameler. Han tog mig till en hantverksverkstad. Fick se hur man väver mattor och vilken tid detta tar. Dålig timlön får man nog säga. Dom visade även hur man trycker tyger med färger från bl.a. spenat. Jag fick prova. Såg även hur man behandlar ädelstenar från grunden. Vi avslutade med lite rom o cola. Jag slog även till på en matta. Nån julklapp får man väl unna sig!! Sen blev det ju några påsar till, hihi. Vet inte hur jag ska forsla allt. Får väl skicka hem lite med mina vänner som kommer på besök. Sen finns det ju alltid containrar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela